Yükleniyor ...

Yayınlarımız

Buna göre sırala:  İsim

Mülkt'en Cin Suresine Kur'an'da Yolculuk

KOD: HÜNER145

100.00 TL
Mustafa Hocaoğlu / 2022 / 256 / 60 gr Holmen / 13.5x21.5 / Karton Kapak / Tek / Türkçe / 1.Baskı / 9786057891464

   Kur’an, yirmi üç yıllık bir hayatta indirilmiştir; lakin kıyamete kadar devam edecek bir hayatın da adıdır. Hayat, Kur’an’la okunması gerekmektedir. Yani hayatta insana ısı-ışık saçan güneş, sekinet-dinlenme zamanı olan gece, insanı farklı dünyalara sevk eden yıldızlar, dağ, ova, rüzgâr, deniz gibi mevcudatın hepsi Kur’an’la anlam kazanmalıdır. Bazen tarihe bazen ahirete Kur’an’la yolculuk yapmak gerekmektedir ki yaşanılan hayatın ne olduğu anlaşılabilsin.

 

İşte bu amaçla biz bu kitapta Mülk’ten Cin’e yolculuğa çıkıyoruz. Bazen kevniyata Mülk gözlüğüyle bakacağız bazen Kalem’le, Nuh’la ve Cin’le tarihe yolculuk yapacağız. Hedef, ahirette “keşke işitip akletseydik” dememek için bu dünyada ve şimdide Allah’ın vahyini işitip akletmektir. Rabbim, razı olduğu yolda yürümeyi ve o yoldan hiç sapmamayı nasip etsin inşallah (Amin)


Müslüman,Toplum ve Cehd

KOD: HÜNER162

100.00 TL
Abdullah Saim Açıkgözoğlu / 2023 / 216 / 60 Gr Holmen / 13.5x21.5 / Karton Kapak / Tek / Türkçe / 1.Baskı / 978-605-7891-66-2

MÜSLÜMAN, TOPLUM VE CEHD

Müslüman fert ve toplum akıllı, özgür ve imkanlara sahip olmanın sorumluluğunu almalıdır. Bu gücü ve sorumluluğu başkasına devredemez. Aklını ve imani tercihlerini başkasına devredip sorumluluktan kurtulamaz. Kur’an’ı bütüncül olarak okuduğumuzda Müslüman fert ve toplumdan istenen birçok davranışların olduğunu görürüz. Müslüman fert Allah’ı, Kur’an’ı, Rasulullah’ı ve Ahireti kabul edecektir. Kur’an’da ferde ve topluma görev yükleme özelliği birliktedir. 

Ferde yüklenen görevi ferd kendi şartları içinde yerine getirecektir. Fert görevin kendisine ait olduğunu ve görevin sınırlarını bilir. Örneğin namaz kılmak ferde yüklenen bir görevdir. Ne zaman, ne kadar namaz kılacağını ve bu görevi bir başkası yapınca ondan düşmeyeceğini bilir. Topluma yüklenen görevlerde kişi kendisine farzı ayn payı düşmese bile daha fazlasını yaparak fazilet ve hayırda daha fazlasını kazanma imkanı elde etmektedir. Allah yolunda cehd edenlere daha fazlasını vereceğini bildirmektedir.


Müsned Abdullah bin Mübarek

KOD: HÜNER66

85.00 TL
Abdullah bin Mübarek / İshak Doğan / 2012 / 192 / 2. Hamur / 13,5x21,5 / Karton Kapak / Tek / Türkçe / 9789944735438
Müsned; hadislerin, konularına bakılmaksızın, bazen tek, bazen birden çok sahabi   ravisine göre ard arda sıralandığı, bu... Daha fazla

Müsned-i Humeydî

KOD: HÜNER091

375.00 TL
Ebû Bekr Abdullāh b. ez-Zübeyr b. Îsâ el-Kureşî el-Humeydî / Yusuf Ertuğrul / 2015 / 592 / 70 gr Şamua / 17x24.5 / Sert Kapak Dikişli / 1 / Türkçe / 9789944735704

                 Hadis hâfızı ve fakih.

      Soyu Kusay’da Hz. Peygamber’in soyu ile birleşen Humeydî Mekkî nisbesiyle de anılır. Fudayl b. İyâz, Derâverdî, Velîd b. Müslim, Vekî‘ b. Cerrâh, Süfyân b. Uyeyne gibi âlimlerden hadis, İmam Şâfiî’den fıkıh tahsil etti. Kendisinden Buhârî, Zühlî, Ebû Zür‘a er-Râzî, Hanbel b. İshak, Fesevî, Ebû Hâtim Muhammed b. İdrîs er-Râzî gibi âlimler rivayette bulundular. Süfyân b. Uyeyne’den on dokuz yıl boyunca hiç ayrılmayıp kendisinden hadis rivayet ettiği için onun hadislerini en iyi bilenlerden biridir. Bu durumu dikkate alan  İbn Hayr el-İşbilî, Humeydî’nin el-Müsned’ini “Müsnedü’l-Humeydî an Süfyân b. Uyeyne” şeklinde kaydetmiştir (Fehrese, s. 144).

      Mekke ve Mısır’da İmam Şâfiî ile uzun süre birlikte olan Humeydî Şâfiî’nin ölümünden sonra Mısır’dan Mekke’ye döndü ve burada on beş yıl fetva verip hadis okuttu. Humeydî Rebîülevvel 219’da (Mart 834) Mekke’de vefat etti; bu tarih bazı kaynaklarda 220 (835) olarak da zikredilir.

       İshak b. Râhûye, Ahmed b. Hanbel ve Buhârî’nin “imam” dediği, diğer cerh ve ta‘dîl âlimlerinin de hüccet, hâfız ve sika diye andığı Humeydî’nin rivayetleri İbn Mâce’nin es-Sünen’i dışındaki Kütüb-i Sitte’de yer almıştır.

      Sahabe müsnedi olarak tertib olunan bu eserde Ebu Bekr Es-Sıddık (r.a.) ile başlayan rivayetler 181 sahabeden alınan nakiller ile 1.337 Hadis-i Şerif mevcuttur.


Müsned-i Tayalisi 2 cilt takım

KOD: HÜNER124

750.00 TL
Ebu Davud et-Tayalisi / M.Ömer Yusuf / 2019 / 1024 / 70 gr Ivori Kağıdı / 16,5x24.50 / Sert Kapak İplik Dikişli / 2 / Türkçe /Arapça / 1.Baskı / 9786057891051

 

 

Ebu Dâvûd Süleyman bin Dâvûd el-Cârûd et-Tayâlisî hicrî 133 yılında doğdu, hicri 204 yılında Basra’da vefat etti. Cenaze namazı Basra Valisi Yahyâ bin Abdullah tarafından kıldırıldı. Tayâlisî “ilim dağı” olarak nitelenmiş, hâfızasına çok güvendiği için genellikle ezberinden rivayette bulunmuştur. Hâfızasından otuz veya kırk bin hadis nakledebildiği kaynaklarda zikredilir.

Hadis konusunda yapılan çalışmaların en meşhurlarından birisi de, Ebu Davud et-Tayâlisî’nin Müsnedi’dir. Bu çalışma, en eski hadis eserlerindendir ve müsned türünün ilk örneğidir. Eser, sahabî râvilerinin adlarına göre tasnif edilmiştir. 292 sahabinin 2890 rivayeti vardır.

Aşere-i Mübeşşere’nin rivayetleri ile başlayan eserde, kadınların rivayet ettiği hadisler için de ayrı bir bölüm açılmıştır. Çalışmamızda hadisi nakleden râvînin hâl tercemesini verdik. Amacımız, sahabelerin kısa hâl tercemeleri eşliğinde okura hadisleri ulaştırmaktır.

 


Müttefekun Aleyh Hadisler (Ciltli) 2.Hamur

KOD: HÜNER31

440.00 TL
Muhammed Fuad Abdülbaki / Abdullah Feyzi Kocaer / 2011 / 896 / Kitap Kağıdı/2.hamıur / 17x24 / Lüks Cilt / Tek / Türkçe/Arapça / 9789759214487

Muhammed Fuad Abdülbaki'nin hazırladığı bu eser Sahihi Buhari ve Sahihi Müslim'in üzerinde ittifak ettiği 1986 hadisi şerifi ihtiva etmektedir. Abdullah Feyzi Kocaer türkçeye çevirmiş ve notlar ilave etmiştir.


Müttefekun Aleyh Hadisler (Ciltli) Şamua Kağıt

KOD: HÜNER33

500.00 TL
Muhammed Fuad Abdülbaki / Abdullah Feyzi Kocaer / 2011 / 896 / Şamua Kağıt / 17x24 / Lüks Cilt / Tek / Türkçe/Arapça / 9789944735308

Muhammed Fuad Abdülbaki'nin hazırladığı bu eser Sahihi Buhari ve Sahihi Müslim'in üzerinde ittifak ettiği 1986 hadisi şerifi ihtiva etmektedir. Abdullah Feyzi Kocaer türkçeye çevirmiş ve notlar ilave etmiştir.


Müttefekun Aleyh Hadisler (Metinsiz)Karton Kapak

KOD: HÜNER32

260.00 TL
Muhammed Fuad Abdülbaki / Abdullah Feyzi Kocaer / 2004 / 736 / 60 gr Kitap Kağıdı / 13,5x21,5 / Karton Kapak / Tek / Türkçe / 3.Baskı / 9789944735575

 

Muhammed Fuad Abdülbaki'nin hazırladığı bu eser Sahihi Buhari ve Sahihi Müslim'in üzerinde ittifak ettiği 1986 hadisi şerifi ihtiva etmektedir. Abdullah Feyzi Kocaer türkçeye çevirmiş ve notlar ilave etmiştir.

 


Namazın Teşri Süreci

KOD: HÜNER119

230.00 TL
Doç.Dr.Recep Tuzcu / 2019 / 512 / 60 gr Kitap Kağıdı / 13.5x21.5 / Karton Kapak / Tek / Türkçe / 1.Baskı / 978-9944-735-99-5

İnsan yeryüzünü yönetmesi yanında ibadet etmesi için yaratılmıştır. Bu yetki ve görev yanında onun o birçok sıkıntı karşısında kendisini güçsüz hissetmesi ve bu sıkıntılarını aşabilmek için Allah’a sığınma ihtiyacı hissetmesi de fıtratına yerleştirilmiştir. Bu sebeple yaratılışında saklı olan ibadet ve dua şekilleri insanlık tarih boyunca var olagelmiştir. İlahî dinlerde namaz ibadeti, kulun Allah’a şükrünü eda ve isteklerini sunduğu bir dua biçimidir. Hz. Peygamber’in hayatında namazın tedricî süreci dikkate alınmadan rivayetler tasnif edilmiştir. Bu durum Hz. Peygamber’in hayatında rivayetlerin hangi süreci ifade ettiğinin bilinmesini engellemiş, buna bağlı olarak şârihlerin aynı rivayeti tarihi yanılgıları sebebiyle farklı yorumlamalarına ve hükmünde ihtilaf etmelerine sebep olmuştur. Namazın tedricî sürecini ifade eden rivayetlerin sıhhatinin tespiti kadar aynı muhtevalı ayetleri, nüzul tarihi ve siyer kaynaklarının verdiği bilgilerle değerlendirmek gerekir. Bu yöntem Kur’an’ın tedricen değişen ve genişleyen muhtevası esnasında hadisleri bununla eş zamanlı okumak ve Hz. Peygamber’in sîretinde rivayetleri nereye oturtacağımız konusunda bize büyük oranda yardımcı olacaktır. Mekke çevresinde yaşayan ilahî dinlerde ve Mekkelilerin namaz uygulamaları yanında İslâm’da namazın menşeine dair görüşlere mukayeseli incelenmiştir. Mekke döneminde namazın ilk teşrî, özellikle vakit ve rekât değişikliklerinde namazın elliden beşe indirilişi meselesi ele alınmıştır. İkinci bölümde Medine döneminde namazın rekât ve keyfiyet açısından tedricen değişimi kronolojik olarak rivayetlerin tasnif ve değerlendirmesi yapılmıştır. 




Neml Suresi Tefsiri

KOD: HÜNER149

100.00 TL
Dr. Mehmet Akar / 2022 / 176 / 60 gr Kitap Holmen / 13.5x21.5 / Karton Kapak / Tek / Türkçe / 1.Baskı / 978-605-7891-54-9

Kanuni Sultan Süleyman ve Şeyhülislam Zembilli Ali Efendi arasında, Topkapı Sarayında ağaçları karıncalar istila edince, ağaç köklerine kireç tatbik edilerek karıncaların itlaf edilmesinin uygun olup olmadığını Kanuni bir şiirle sormuştu:

Ağacı eğer sarmış olsa karınca

Zarar var mı karıncayı kırınca

Zenbilli’nin cevabı şöyle

Yarın Hakk’ın divanına varınca

 Süleyman’dan hakkını alır karınca