KOD: HÜNER097
Aksaray Okulu, mevcut bütün alternatifleri değerlendirmiştir. Yunus Emre, Hacı Bektaş dergâhında alıç ile buğdayı değişirken, Taptuk Emre dergâhına düz meşeleri getirip eğri meşelerin buraya yakışmayacağını belirterek çağın İslam ahlakı ile biçimlenmiş doğal değerlerini ifade etmiştir. Cemaleddin Aksarayî, evden medreseye gidip gelirken at üzerinde dahi talebelerini eğitmeyi ihmal etmemiştir. Somuncu Baba, başka bir yerde yaktığı odunun hamura temas etmeyen sıcaklığı ile somunlarını pişirip, Hacı Bayram Veli’yi bizzat beraberce yaptıkları mübarek yerlerin ziyaret yolculuklarında eğitmiştir. Zenbilli Ali Efendi, fetva için gelenlere en hızlı ve en tarafsız şekilde fetvalarını ulaştırmak için penceresinden uzattığı zenbili kullanmıştır. Pîrî Mehmed Paşa, Çaldıran savaşı başlarken idari olarak vezirlerin gerisinde olmasına rağmen, Yavuz gibi bir padişah huzurunda savaş taktiği ile ilgili görüşlerini hiç çekinmeden söylemiştir.
KOD: HÜNER074
Mevcut yazı defterleri içerisinde işlevselliği bakımından orijinal ve farklı etkinlikleri olan yazı defteri, Arapça yazmayı daha kolaylaştıracaktır. Hem İmam Hatip Ortaokulları hem (Anadolu) İmam Hatip Liselerinde Meslekî Arapça dersleri için öğrencilerimize, Kur’ân alfabesini öğrenmede, Arapça ilkyazı yazmada ve her sınıf düzeyi öğrencilerimiz için Arapça güzel yazı yazma konusunda büyük fayda sağlayacaktır. Etkinlikleri, ders müfredatıyla uyumlu örnekleri, işlevselliği ile diğer yazı defterlerinden farklı olan çalışmanın öğrencilerimizin Arapça yazmalarında katkısı büyük olacaktır. Osmanlıca yazı öğretiminde de kullanılabilir…
Bu yazı defterini farklı kılan özellikler şöyle:
A-Hoca yardımı olmadan bir öğrenci, bir harfin yazımına nasıl, nereden başladığını, nasıl devam edip nasıl tamamlandığını görüp kendi başına yazabilecektir. Bu ilk kez uygulanan bir özelliktir.
B- Harflerin nokta birleştirme usulü ile yazarak doğru yazımı sağlanmıştır.
C- Arapça öğrenmede ilk kullanılan cümle kalıpları ile yazma öğretimi yapılarak bir taraftan yazı öğretimi verilmiş diğer taraftan Arapça ilk cümle öğrenmeleri pekiştirilmeye çalışılmıştır.
D- Yazı defterinin hemen her sayfa atınd ve ayrı sayfalarda, nokta birleştirme halinde Arapça-Türkçe mesaj veren, değerler eğitimi sağlayan âyet-hadislere, atasözlerine yer verilerek hem Arapça cümle kalıbı öğrenmesi hedeflenmiş hem de öğrencinin olumlu davranış örmneği hatırlatarak davranış kazanımı sağlanmaya çalışılmıştır.
E- Gerek İmam Hatip Ortaokulu 5 ve 6. sınıf gerekse İmam Hatip Lisesi 9. sınıf Kur’ân ezberlerine de yer verilerek öğrencinin Kur’ân dersleriyle de ortak öğrenim sağlaması planlanmıştır.
Piyasadaki Yazı defterlerinin bu çalışma sonrası yeni baskılarında değişime gideceklerine inanıyoruz.
Bu yazı defterini görmeden yazı defteri konusunda karar vermemenizi öneririz. Türkiye’nin en ekonomik ve en etkili yazı defteri olacağına inanıyoruz.
İmam Hatip Ortaokulu, (Anadolu) İmam Hatip Lisesi, İHL Açık Lise, Özel Arapça Eğitimi Veren Dershaneler, Kurslar, Halk Eğitim Merkezi Arapça Dersleri, Kur’ân Arapçasına Yeni Başlayanlar ve Kendi Kendine Arapça Öğrenmek İsteyenler, Osmanlıca dersleri (Sosyal Bilimler Liseleri vd.) … için Yazı Defteri…
KOD: HÜNER107
Hz. Peygamber (s.a.v) diyor ki :
‘’ Her şeyin bir kalbi (özü) vardır. Kur’an’ın kalbi de Yasin’dir.’’ Tirmizi
Kalp hayati heyacanın kaynağıdır. Yasin suresi de Kur’an’ın kalbidir. Yasin Suresi’nin temel konuları olan tevhid, risalet , ahiret, haşr ve neşr esasen kalbin eylemleridir. Kalbe bunlar yerleşmelidir. İnancın merkezi olan kalp, Kur’an’ın kalbi olan Yasin suresi ile dirilir.
Sure temel itikadi ve ahlaki konuları esas alır. Ana tema tevhid, ahiret ve risâlettir. Ölüm ve yeniden diriliş Yasin suresinde tekrar tekrar gündeme gelmektedir. Yeniden diriliş, hesaba çekilmenin tartışılmazlığı ve bunun sonucu olarak insanın ahlaki sorumluluğu ön plandadır.
Rasulullah (sav):
“Ölüleriniz için Yasin-i Şerif’i okuyun.” (Ebu Davud)
“Ölmek üzere olanlarınıza Yasin okuyunuz.” (Ebu Davud) buyurmaktadır.
Sadece ölenlere değil ölümcül dertlere duçar olanlara da okumalıdır. Yasin suresini anlayarak, emir ve yasaklarına uygun hareket eden diriliyor demektir. Sureler okuyanından değişiklikler ister. İnanışları, anlayışları, ortamları, hal ve gidişlerini gözden geçirmeleri beklenir. Yasin Suresini okumak hayatımıza nice güzellikler, sevinçler katar.
KOD: HÜNER109
Furkan, Kur’an-ı Kerim’in isimlerinden biridir ve aynı zamanda sıfatıdır. Furkan; hakla batılı, haram ile helali, güzel ile çirkini, düşünce ve pratik olarak bir hayat düzeni ile başka bir hayat düzenini, mü’min ile kâfiri ayrı ayrı tanımlayıp aralarını ayırır. Farkı fark ettirir. Neyin doğru, neyin yanlış olduğunu insana fark ettiren en mükemmel ölçüdür.
Mekke döneminin ortalarında, Yasin Sûresi’nden sonra nazil olmuştur. Mekke müşriklerinin İslami daveti çeşitli yollarla engellemeye çalıştıkları, sosyal boykot uyguladıkları, Hz. Peygamber (s.a.v)’i gözden düşürmeye çabaladıkları, hakkında akıl almaz yalanlar yaydıkları bir dönemde nazil olmuştur.
Sûrenin konuları Yasin Sûresi’nin konularıyla benzerlik gösterir. Adını birinci ayetteki ‘furkan’ kelimesinden alır. Furkan hak ile batılın arasını tefrik eden, doğruyu yanlıştan, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden ayıran anlamına gelir. Sûre isminin sûre muhtevasıyla alâkası açıktır.
Sûrede Allah, Kur’an, Rasûl ana konu başlıklarıdır. Allah’ın vahdaniyeti ve azametinden sonra Allah’a kulluk anlatılır. Peygambere saygı, itaatin gerekliliği ve niteliği ortaya konur. Toplumun bunlara karşı geliştirdiği şüphelere ve itirazlara cevap verilerek reddedilir. Kafa karışıklıkları giderilir. Gerçeğe direnmenin sonuçları hatırlatılır. Ayrıca İslam’ın yetiştirdiği, ilahi eğitimden geçen müslümanların vasıfları ve farkı belirtilir. Salih mü’minlerin davranışları övülür. Âdeta bu yetişen şerefli müslümanların güzel ahlakına bakarak daha kolay karar verebilirsiniz denir. Müslümanlar olmasa insanlığın Allah azzeve celle katında bir değeri olabilir mi?
KOD: HÜNER117
YÖK tarafından geçerli kabul edilen YDS, YÖKDİL ve YKS sınavları incelendiğinde dilbilgisinin zaten bilinmesi gereken bir alan olarak değerlendirildiği, büyük oranda kelime bilgisinin ölçüldüğü görülmektedir. Kelime bilgisinin belli bir noktaya ulaşması ve kelimelerin modern dildeki kullanımlarının anlaşılması için güncel metinlerin okunması, dilbilgisi kuralları çerçevesinde anlaşılması gerekmektedir. Her alanın uzmanlık isteyen kelimeleri ve kullanımları olduğu için farklı alanlardan güncel metinler seçilerek incelenmesi önem arz etmektedir.
Elinizdeki eser, dil sınavları incelenerek belirlenmiş 9 farklı alandaki toplam 46 metinden oluşturulmuştur. Metinler dünyaca kabul görmüş haber ajanslarından, farklı konuları işleyecek şekilde derlenmiş, seviyelerine göre sıralanmıştır. Metinler titizlikle Türkçeye tercüme edilmiş ve önemli görülen kelimeler metnin sonunda tablolar halinde okuyucuya sunulmaya çalışılmıştır. YDS, YÖKDİL ve YKS sınavlarına bir kaynak niteliğinde olan eser yaklaşık 2500 kelimeyi, alanlarına has modern kullanımlarıyla okuyucuya sunmaktadır.
KOD: HÜNER150
İnsanı kim ve niçin var etti sorusunun cevabında farklı inanışların olacağını kabul etmeliyiz. Farklılığı kabul etmeli ve farklılığa tahammüllü olmalıyız. İnsanın var olmasıyla ilgili her iki tarafın cevapta ortak olabilecekleri alan insanın nasıl var olduğu sorusuna verilecek cevaptır. Ancak insanın nasıl var olduğuna yönelik cevaplar da inançtan tümüyle bağımsız olamamaktadır. İnsanlığın var olmasının üzerinden çok uzun zaman geçmiş olması ve insanın ilk defa yaratılmasına yönelik o dönemlere ait açık delillerin olmaması nedeniyle insanın nasıl var olduğu sorusunun cevabında da insanlar farklı görüşlere sahip olmaktadır. Bu kitapta da insanın nasıl var olduğu konusunda insanların Adem veya primat tipi maymun kökenli olduğuna yönelik inançların özelliklerini ve bir takım ikna delillerini göreceğiz.
KOD: HÜNER135
Yabancı dil eğitim ve öğretiminde çoğunlukla temel dört dil becerisinin edindirilmesine yönelik müfredat programları uygulanmaktadır. Arapça öğretiminde de benzer yaklaşımlar giderek kabul görmeye ve dil becerilerine göre tasnif edilmiş müfredat programları geliştirilmeye başlanmıştır. Bu becerilerden biri de yazılı anlatım becerisidir. Yazılı anlatım dersleri; duygu, düşünce ve talepleri yazılı olarak ifade etme becerisini geliştirmeyi hedefler.
Yazılı anlatım becerisi belirli bir kelime ve kalıp bilgisi gerektirmesi yönüyle planlanması zor bir beceridir. Son zamanlarda Arapça yazılı anlatım becerisini kazandırmaya yönelik kitap sayısında bir artış göze çarpmaktadır. Bununla birlikte, hazırlanan kitapların büyük bir kısmı inşa becerisini geliştirmeye yönelik konularla donatılmış ve imla bilgisinden yoksun bırakılmıştır. Elinizdeki kitap bu nedenle imla bilgisini de ihtiva eden bir içerikle hazırlanmıştır. Arapçayı yeni öğrenenlere veya yazılı anlatım becerisinde kendini eksik hissedenlere yönelik hazırlanan Temel Arapça Yazılı Anlatım, orta düzey imla becerisi ve temel düzey inşa becerisi edindirmeyi amaçlamaktadır. Temel düzey konularla sınırlı tutulmaya çalışılan kitabın eksikleri muhakkak vardır. İstenilen hedefe yaklaşmak en büyük temennimdir.
KOD: HÜNER22
KOD: HÜNER17
KOD: HÜNER106
Ashab-ı Kehf, çevrelerine Allah’ tan başka ilah olmadığını duyurdu. Bu örnek tavirları bugün dahi gündemimizde yaşamaya devam etmektedir ve şu mesajı ulaştırmaktadır: “Herkes gençlik ruhunda olmalıdır. Genç olmak yaştan ziyade anlayışla alakalıdır.Ruhun genç olması gerekir. Yaşça geçlikteki bir takım hatıralarla yaşamak yerine genç bir ruha yaraşan coşkunlukla Allah’ ın emirleri şartsız ve samimi bir tutumla hayata yansıtılmalıdır.”
Bu yiğit, dinamik gençler toplumu sürükleyen küfür ve isyan dalgasına karşı gerek nefislerinde gerek çevrelerinde ciddi bir mücadele verdiler. Şirke zorlanmaktaydılar. Fitneye yakalanmamak için, dinlerini korumak için mağaraya sığındılar. Mağarada öncelikle duaya sarılan gençler, Rablerine sığınmışlar ve; “Ey Rabbimiz! Şu işimizde bize başarıyı göster, bu işten nasıl çıkacağız bize öğret, bize bilgi ver, bilinç ver, bizi doğruluk bilinciyle donat, işimizi rast getir, akıbetimizi hayreyle, sonumuzu güzelleştir, kafirlerin elinde oyuncak olmaktan ve böylelikle dinimizi kaybetmekten, dünyada rezillikten ve ahirette azaptan koru.” diye niyazda bulundular.
100.00 TL
215.00 TL