KOD: HÜNER12
KOD: HÜNER14
KOD: HÜNER15
KOD: HÜNER16
KOD: HÜNER17
KOD: HÜNER18
KOD: HÜNER085
Tüm hukuk sistemleri gibi İslam hukuku da normatif bir disiplindir; yasaklar (tahrîm), izin
verir (tahyîr), buyurur (îcâb). İnsanlardan pozitif yükümü ifade eden emir norma karşı
harekete geçmelerini isterken negatif yükümü ifade eden yasak norma karşı hareketsiz
kalmalarını bekler. Tersi iki durum ise suç denilen davranışsal sapmanın farklı iki şeklini
doğurur: İcraî Suç ve İhmalî Suç.
Elinizdeki çalışmada, işlenmesinde dış dünyaya yansıyan somut bir eylemin etkili olmadığı,
aksine sadece hareketsiz kalmakla tamamlanan ihmalî suçlar nazarî ve tatbikî boyutlarıyla ele
alınmakta, söz konusu suç tiplerine ilişkin İslam hukuku kaynaklarında geçen görüşler
karşılaştırmalı olarak incelenmektedir.
KOD: HÜNER70
KOD: HÜNER20
KOD: HÜNER150
İnsanı kim ve niçin var etti sorusunun cevabında farklı inanışların olacağını kabul etmeliyiz. Farklılığı kabul etmeli ve farklılığa tahammüllü olmalıyız. İnsanın var olmasıyla ilgili her iki tarafın cevapta ortak olabilecekleri alan insanın nasıl var olduğu sorusuna verilecek cevaptır. Ancak insanın nasıl var olduğuna yönelik cevaplar da inançtan tümüyle bağımsız olamamaktadır. İnsanlığın var olmasının üzerinden çok uzun zaman geçmiş olması ve insanın ilk defa yaratılmasına yönelik o dönemlere ait açık delillerin olmaması nedeniyle insanın nasıl var olduğu sorusunun cevabında da insanlar farklı görüşlere sahip olmaktadır. Bu kitapta da insanın nasıl var olduğu konusunda insanların Adem veya primat tipi maymun kökenli olduğuna yönelik inançların özelliklerini ve bir takım ikna delillerini göreceğiz.
100.00 TL
215.00 TL