KOD: HÜNER156
Bu çalışmanın hedefi dünyada ve ahirette en az zarar ve en çok fayda elde etmek amacıyla insanın kendini yönetmesine katkı yapmaktır. İnsan kendini yönetirken aklını, bilgisini, değerlerini, düşünmesini, niyetlerini, duygularını, isteklerini ve hareketlerini yönetir. Bu çalışma, yazarın daha önce yayımlanan “Aklını Kullanmada Çözümleyici Araştırıcı Paylaşımcı (AKÇAP) Düşünme kitabı esas alınarak yine yazar tarafından güncellemeler yapılmış ve 5 kitap şeklinde düzenlenmiştir. Birbirinin devamı değil, ama birbirini bütünleyici kitaplar olarak hazırlanmıştır. Kitapların içeriği beyin ve akıl etkileşimi, duygu yönetimi, hayat başarısını yönetmek, ÇAP’lı düşünmek ve etkileşim yönetimi üzerine kurgulanmıştır. Bu kitapta etkileşim yönetimi konuları ele alınmıştır.
KOD: HÜNER157
Bu çalışmanın hedefi dünyada ve ahirette en az zarar ve en çok fayda elde etmek amacıyla insanın kendini yönetmesine katkı yapmaktır. İnsan kendini yönetirken aklını, bilgisini, değerlerini, düşünmesini, niyetlerini, duygularını, isteklerini ve hareketlerini yönetir. Bu çalışma, yazarın daha önce yayımlanan “Aklını Kullanmada Çözümleyici Araştırıcı Paylaşımcı (AKÇAP) Düşünme kitabı esas alınarak yine yazar tarafından güncellemeler yapılmış ve 5 kitap şeklinde düzenlenmiştir. Birbirinin devamı değil, ama birbirini bütünleyici kitaplar olarak hazırlanmıştır. Kitapların içeriği beyin ve akıl etkileşimi, duygu yönetimi, hayat başarısını yönetmek, ÇAP’lı düşünmek ve etkileşim yönetimi üzerine kurgulanmıştır. Bu kitapta ÇAP’lı düşünmek konuları ele alınmıştır.
KOD: HÜNER158
Bu çalışmada, insan yaşamında önemli bir yer edinen musibet olgusunun mahiyeti ve içerebileceği mesajlar irdelenmekte, bu tür olaylardan çıkarılabilecek dersler üzerinde kafa yorulmaktadır. Genellikle sorumluluk kabul etmek istemeyen veya davranışlarını ilahî kontrol altında görmekten haz etmeyen seküler anlayış sahiplerine yönelik analitik eleştirilere yer verilmektedir. Sağduyu ile ve sağlıklı bir bakış açısıyla yanlışlarının farkına varan, sorumluluğu üzerine almaktan kaçınmayan ve kendini düzeltmeyi gaye edinen mü’mince bir şuur yeşertmeye gayret edilmektedir.
KOD: HÜNER161
MÜSLÜMAN SİYASET VE YÖNETİM ETKİLEŞİMİ
Siyaset kişinin kendisi, çevresi, imkanları, sorunları ve diğer insanlarla etkileşimlerinde hangi önceliklere göre nasıl bir yol izleyeceğinin bilgisi, kararı ve davranışıdır. Siyaset insan olmanın, toplum içinde yaşamanın doğal ve kendini mecbur eden bir halidir. Müslümanın insan ve müslüman olmak özellikleri devam ettiği sürece siyasetten uzak kalması mümkün değildir. Kaldığını sanır veya iddia ederse kendini kandırmaktadır veya kendine göre bir siyaset izlemektedir. İnsan olarak siyasete adımını atar ve müslüman olarak siyasetine ilke ve yön verir.
Siyasal yönetim doğal bir ihtiyaçtır. Siyasal yönetim insanın toplumsal yaratılışının bir gereğidir. Şekli, kapsamı değişebilir ama hep varolmuştur. İnsanlar toplu olarak yaşadıklarından aralarında bir yönetimin olması adaletin korunması, zulmün önlenmesi, toplumsal yardımlaşmanın ve güvenliğin sağlanması için gereklidir.
KOD: HÜNER163
HAYAT MEMAT MESELESİ
Allah katında din Allah’ın hesaba çekeği görev ve ölçüleri bildiren dindir. Allah katında dinin İslam olduğunu Kur’an bildirmektedir. İslam’a iman, itaat ve ihsan içinde olmazsak Allah katındaki dine bağlanmamış oluruz ve sonuçları kötüdür. Allah, Rasulullah, Kur’an ve Ahiret hakkında Kur’an’da haber verilenlere iman etsek ve o imanımız kendi içimizde kalsa, amele dönüştürmesek yaptığımız eksik ve hatalı olacaktır. Allah Kur’an’da mümin ve müslim olmanın arasını ayırmamıştır. Mümin olmak inanılması gerekenleri kabul etmektir, müslim olmak inanılması ve yapılması gerekenlere itaat etmektir. Allah mümin ve müslim olmayı birbirinden ayırmadığı ve birlikte istediği için biz de ayıramayız.
KOD: HÜNER162
MÜSLÜMAN, TOPLUM VE CEHD
Müslüman fert ve toplum akıllı, özgür ve imkanlara sahip olmanın sorumluluğunu almalıdır. Bu gücü ve sorumluluğu başkasına devredemez. Aklını ve imani tercihlerini başkasına devredip sorumluluktan kurtulamaz. Kur’an’ı bütüncül olarak okuduğumuzda Müslüman fert ve toplumdan istenen birçok davranışların olduğunu görürüz. Müslüman fert Allah’ı, Kur’an’ı, Rasulullah’ı ve Ahireti kabul edecektir. Kur’an’da ferde ve topluma görev yükleme özelliği birliktedir.
Ferde yüklenen görevi ferd kendi şartları içinde yerine getirecektir. Fert görevin kendisine ait olduğunu ve görevin sınırlarını bilir. Örneğin namaz kılmak ferde yüklenen bir görevdir. Ne zaman, ne kadar namaz kılacağını ve bu görevi bir başkası yapınca ondan düşmeyeceğini bilir. Topluma yüklenen görevlerde kişi kendisine farzı ayn payı düşmese bile daha fazlasını yaparak fazilet ve hayırda daha fazlasını kazanma imkanı elde etmektedir. Allah yolunda cehd edenlere daha fazlasını vereceğini bildirmektedir.
KOD: HÜNER164
Özgür özün gür olmasıdır. Öz kişiye ait, kişiye özel, kişinin içinde olandır, kişinin kendisidir. Kişinin aklının, bilgisinin, isteklerinin ve değerlerinin tamamıdır.
Hak kelimesinin ayrılan pay anlamında hak oluşu birilerine görev veya imkan olarak ayrılan, verilen payın olmasını ve bunun gerçek, kesin olduğunu anlatır. Bu yönüyle de İslam bir haktır.
Adil olmak hak ediş, emek ve anlaşmalardan doğan hakların gereğini yapmaktır. Vahyin yapılmasını istediği bir ölçü adaletin ölçüsüdür. Bir çocuk doğmuş olmakla bakılmayı hak etmiştir.
Denge birbirine zıt durumların kurulu düzeni bozmadan bir arada bulunabilmesini anlatmaktadır. İslama’a bağlılıkta denge gereklidir. Toplumsal düzenin iyi olmasında denge olmalıdır. Denge eşitlik değil, imkanlara göre istenen amacı gerçekleştirecek adaletli bir ortamdır ve uygulamadır. Kişilerin yaratılıştan gelen haklarının korunması dengenin birinci gerekçesidir.
130.00 TL
100.00 TL
75.00 TL
225.00 TL